Saturday, January 12, 2013

Kebuluran~


Salaymualaykum and hye readers!

Ini entri sedih~tak sedih mana pon~

Aku rasa blog aku ni dah macam kena bom dah kot.haha..tiga post sekali dalam satu hari~~semua ni ditulis dalam masa sehari~~of course la pada hari weekend aku..kalau nak harap hari Ahad aku dok menaip pasal benda2 ni memang tak la kan~

Just wanna give u olls a situation~

Korang tinggal dalam satu rumah,and then bila tiba waktu makan korang tak diajak langsung hatta ajak2 ayam.

Then,ada satu group tengah berbual2 but bila kau datang group tu tetiba senyap..krik2 bunyik cengkerik je dengar.

Tiba-tiba ada kawan baik korang datang,bawakkan makanan..dari rumah..sebab dia kata..hati dia tergerak nak bawak kan makanan untuk korang..dan dia dapat rasa something wrong happen kat korang sepanjang dia tak ada kat rumah...sobs~

Pernah tak korang hadap benda2 ni?.Annoying right?.Sampai satu tahap tu,korang rasa sayu-sesayu sayunya..Kalau aku bab makan lah..Sedih kot..Dengan keadaan yang memang lapar..orang memasak then makan macam tu je tanpa intention nak ajak korang...

Agak2nya,macam ni la kot sardin yang dyeorang masak~sigh~
Terharu plus sedih time aku tahu ada jugak orang ingat yang aku tak makan..huwaaa..Allah..memang selalu dengar doa hamba2 Nya yang teraniaya..

Memanglah kan..benda ni kecik..memang kecik..tapi berbekas jugak kat hati kita...Aku..memang jenis manusia yang susah lupa apa yang orang buat kat aku..Aku tak salahkan orang yang buat aku macam ni,maybe orang2 berkenaan ada terasa hati kat aku ke,tu aku tak tahulah..kadang2 apa yang kita buat ni kita tak sedar sama ada menyakiti hati orang ke tidak.Kalau korang nak salahkan aku sebab muka aku yang garang ni,t memang aku tak boleh buat apa2,dah Allah bagi muka aku macam ni,tak kan lah aku nak buat plastic surgery semata2 nak ambil hati korang.eh,g mam*** la nak wat camtu wey~

Tapi syukur Alhamdulillah juga..aku boleh lagi meneguk air,makan biskut kering,kunyah2 kacang dalam bilik ni walaupun tak dapat makan nasik...compared to orang2 Islam di Gaza yang susah nak makan dan minum di negara mereka sendiri...

Kesimpulannya,marilah kita sama2 makan makanan yang berkhasiat untuk tubuh badan.ngeh3.

Lots of Love:

Dr-to-be
Fatinajwa:3

4 comments:

  1. sedihnya...next time mai la umah kak ct...makan aje ape yg kami makan...kite sama2 merantau...dendang perantau...huhuhu

    ReplyDelete
  2. hehe..tiba2 lagu dendang perantau berkumandang..sobs~

    ReplyDelete
  3. hmm...nanti balik melaka mkn puas2 eh....ada chef terbaik kat sini...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete