Tuesday, December 1, 2009

Belajar memasak....

Jujurnya,aku memang minat memasak...(walaupun x lah expert sangat)..
Hari tu mak suruh aku masak..uish..tetiba jer...xpalah..macam x biasa je jadi bidan terjun..he..he..

Masak ikan keli ngan sambal...apa lagi aku pun ngan semangat wajanya (ceh..ceh..)pun masaklah...Start ngan siang ikan sampai lah goreng ikan...

Dan masa aku tgh goreng ikan tu..(ikan keli kalau kena goreng meletup tau)bleh pulak terlupa nak letak garam..aduhai...Nasib baik x kena fire ngan mak....last2 garam tu sapu jer kat badan ikan n goreng balik...he..he...

Tapi aku nengok sedap je family aku makan....x tau lah nak ambil hati aku ke atau memang betul2 lapar....memang betul kata mak aku,perempuan kalau belajar tinggi mana pun memasak kena tahu serba sedikit....bukan untuk perkahwinan je..tapi memasak kan salah satu kemahiran hidup.....

So,aku cadangkan lah pada gadis2 kat luar sana tu..jenguk2 lah dapur..tolong2 mak..(he..he..cam kaunselor pulak)..Mulalah belajar2 memasak sikit2..takkan nak masak ringkas2 pun tak boleh ye tak?

No comments:

Post a Comment