Sunday, October 18, 2009

Sekitar Kawasan Kediamanku....

Beberapa hari sebelum Deepavali,kat taman perumahan aku (Serkam)ada satu keluarga India yang kematian anak.Anaknya yang berusia 18 tahun tu mati sebab apendiksnya pecah...Kesian...Yang aku kagum tuh...orang India kat Merlimau pun boleh tau kan...Ni menunjukkan betapa semangat kesatuan dalam bangsa dia orang ni kuat..Kalau nak fikir balik...kawasan dia orang jauh juga kan?

Lepas tu...hari ni berlaku kemalangan kecil kat lorong taman aku ni....Seorang lelaki berbangsa India nyaris terlanggar seorang budak (anak jiran aku).Aku nampak India tu jatuh sebab nak elak budak tu.OK,ni judgement akulah...Aku tak tau siapa salah siapa betul tapi aku rasa jiran aku sebab dia biarkan anak dia main kat tengah jalan...India tu pulak bawa motor laju....

Hari ni juga mak wan balik dari umrah.Alhamdulillah dia sihat.Aku dapat jubah ngan selendang.Puas juga makan buah delima dan coklat arab....

Pada Dessy dan Thari I'm really sorry coz cannot attend da open house kat rumah korang.Dessyt Jatti jangan marah eh?

No comments:

Post a Comment