Wednesday, March 20, 2013

Selangkah~


Salaymualaykum and hye readers!

Muzik latar ketika entry ini ditulis~
-fullhouse OST-Why- Venue:Bilik No 2,sambil minum2 air Kacip Fatimah~=,=’malas betul nak buat susu~
LANGIT STARGATE
Perkara yang paling senang berubah adalah hati manusia.Tiba2 je quote,ehehe..Sebenarnya,aku dah fed up hadap buku Pak Cik Netter,dan anatomy..So untuk mengelakkan burn out dalam kepala aku ni,aku decide nak tulis entry merapu2 dalam blog ini.

2 minggu sejak berumur 20 tahun ni,bukan tempoh yang mudah buat aku~sakit memanjang,adakah simptom2 penuaan?..dan baru2 ni aku tak dapat berjalan dengan betul pun,gara2 popliteal fossa yang dijangkiti virus~dan dah 2 kali jugak dalam tempoh 2 minggu aku berulang alik ke klinik.Sesungguhnya,hal ini amat mencabar ketahanan,iman,emosi,fizikal dan dompet aku!..Kenapa aku merungut?..No,tu bukan point aku kat sini.

Sepanjang aku sakit,aku amat berbangga pada jasad yang dipinjamkan Allah ini yang masih setia melangkah ke kelas dengan terdengkot2,tanpa jemu dan gagal(walaupun selalu jugak tertidur)..dan bakal mengharungi practical exam hari ni..(thanks to Dr Sarah and Dr Dante for their concern)...The Reasons?

Kenapa aku kuat melangkah ke kelas?..walaupun markah minitest aku ke laut~walaupun sakit je memanjang,walaupun selalu tertido dalam kelas,walaupun kadang2 malas bangun tidur?..This is the reasons:

1-Aku sedar aku ni siapa,niat aku ke sini kerana apa,dan apa yang aku korbankan untuk berada di sini..dan itu semua,memang mahal harganya nak ditukarkan dengan sehari dua cuti.

2.Aku percaya,setiap langkah aku ke kelas Allah dah janjikan pahala...sebab aku adalah antara umat2 Rasulullah SAW yang sedang berjihad menuntut ilmu...dan memang aku sedang mengumpul pahala..aku hamba Alah yang banyak dosa..

3.Aku dikelilingi oleh ramai orang2 yang prihatin..Allah je tahu,betapa aku rasa bersyukur dengan kehadiran mereka2 di sini..kawan2,lecturer2..yang sentiasa memimpin aku kalau aku terjatuh...

4.Ini ujian buat aku..makin Allah sayang hambanya..makin banyak ujian yang diberikan untuk menguji iman hambanya..aku selalu lekatkan reminder ni dalam hati dan otak aku..

5.Bila aku dah pilih sesuatu jalan..aku akan habiskan sehabis baik..dan biasanya..jalan yang aku pilih memang akan penuh dengan cabaran...dan memang aku akan siapkan diri aku untuk menghadapi semua ni.

6.Doa mak ayah..sebab mereka..aku di sini..dan aku tak akan sia-siakan harapan dyeorang..dyeorang hantar aku kat sini bukan nak tengok aku terbongkang je atas katil kan?..Aku tak mampu lagi nak bagi sumbangan apa2 kat mak ayah aku..at least ini yang aku boleh buat...

Lots Of Love,
Dr-to-be
fatinajwa:3

No comments:

Post a Comment