Saturday, March 9, 2013

Dua Dekad~


Salaymualaykum n hye readers~
Hai~petang2 macam ni,tengah study public health (minitest esok)..buka lagu2 lagha~then tiba2 lagu Astrid muncul~huk alah,ntah mana ntah datang lagu ni~bukan aku dah delete dari playlist aku ke?..then tetiba idea nak menulis pun tiba~jeng..jeng..then i realize i can hear this song without crying again..fuhh..

Btw,pada 8 Mac yang lalu..genaplah umur si penulis blog ini 20 puluh tahun..ehem~..Thanks a lot pada kawan2 yang wishes,yang bagi hadiah,bagi mesej,tak ketinggalan sanggup menyanyi memalam buta walaupun sakit2..haha.Amoi~..kau tak lupa ye birthday aku...thx..pada Anis..orang pertama yang wish happy birthday..thx...crying~~ sob..sob..(feeling lebih,soundtrack Titanic pulak keluar time nie)..Puteri dan Farah..thx for the sweetest cards..nanti saya simpan dalam diari~haha..

Tiba2~
And at the same day,aku demam...atoiyai...Apakah ini tanda-tanda penuaan?..Apa salahku~haha..kenapalah soundtrack petang2 ni tangkap cintan je.. =,=’..Sebenarnya tujuan aku tulis entry ni..Cuma nak kongsi ceritera aku selepas menjadi single~tu dia..punyalah panjang pendahuluan,baru jump into isi~

Dah sebulan lebih aku hidup sebagai orang single~tiga perkataan boleh describe hidup aku sekarang ni..freedom,friendship,lonely...Somehow,bila aku dah single,aku rasa bebas..bebas dari fikirkan dia..bebas dari rasa risau tak bertempat,bebas nak buat apa2...Kenapa bila aku single,friendship tu jadi salah satu life aku?..well..aku dapat rasakan akhir2 ni hubungan aku dengan kawan2 makin baik..well..nak buat camna kan?.time aku bercouple dulu..aku sedar aku memang banyak terperangkap dengan siri2 perselisihan faham yang tak sepatutnya aku terlibat..tapi sekarang ni aku lebih sabar?keep silent?..ambil sikap berkecuali?..ntah aku tak tahu...

Lonely?..yes..i’m admit it..hidup aku lonely...fone aku sunyi..and memang dah tak ada lagi orang yang akan dengar aku membebel pasal benda bukan2..dulu pasal nak kucing tergolek pon aku ley citer at dia..pasal gosip2 kelas..bilik bersepah,berapa ekor lipas jumpa time kemas bilik,makan nasi goreng terlebih pedas then tercirit-birit~haha..sekarang..aku dah tak ada sesiapa..nak dengar aku menceceh pasal bukan2 lagi...i mean (yes my parents memang adelah dengar aku ni membebel,tapi takkanlah semuanya..nanti dyeorang pening~ @_@)..aku rindu..bukan pada dia..kenangan..somehow..pasal ni lah..aku jadi passive dengan guys sekarang...aku jadi takut..kalau benda yang sama jadi lagi kat aku...

SO,I DECIDED TO FOCUS ON MY STUDY...sorry..mr love..i really dun want you now...juz..if u really want i accept your love...keep waiting for me..or..u can move on..search for another girl..I’m sorry..i’m not ready now..



Lots Of Love
Dr-to-be
FatinajwaJ

No comments:

Post a Comment