Saturday, April 30, 2011

It's all started in a raining day...

Salaymualaykum n hye readers!

Jom layan citer jiwang!..hei,dun misunderstood ok!..ni citer Essay BI Aten time SPM hari tu..cuma Aten translate dengan lebih feel dan dalam BM pulak..enjoy~~

hari tu hujan lebat...saya boring duduk rumah...sekali sekala saya melihat ke luar tingkap..dan tiba2 muncul idea gila untuk keluar bermain hujan...jadi saya pun keluar dan memakai baju hujan berwarna PINK!..=)




saya lompat2 atas lopak air..sekali sekala saya dongakkan muka menghadap hujan..tiba2..saya terlanggar seorang budak lelaki.."opps..sori tak sengaja.."..tak pe.."..dia senyum..dan senyum dia bagai matahari yang boleh menyinari bumi..<--hiperbola

rupa-rupanya..budak lelaki itu baru berpindah ke taman perumahan saya..dan cuba teka?..dia sekelas dengan saya di sekolah!..dan bermulalah bab indah dalam hidup saya yang saya panggil persahabatan.

kami minat aktiviti lasak..jadi kiteorang selalu main roller blade sesama,daki gunung sesama..skateboarding..luncur ais..seronoknya bersama dia!..masa tu,saya dan dia masih naif...masih tak tahu apa itu cinta.

kami selalu pergi ke pantai dan berbual tentang masa depan..dia kata dia nak jadi macam rafael nadal!..dan jadi pemain tenis terbaik di dunia..saya pulak nak jadi macam JK Rowling!..novelis terkenal kat dunia..tapi..dia gelakkan saya..aduhai..

masa bergerak pantas..dia dan saya makin bz...dia makin sibuk bila terpilih jadi head prefect..sy yang pendiam memilih untuk menjadi librarian..kami maki terpisah..satu perkara pelik telah berlaku..saya mula berasa sakit hati bila nampak dia dengan pelajar perempuan lain...kenapa?..adakah ini yang dipanggil cinta?

ayah saya disahkan menhidap penyakit buah pinggang..saya perlukan seseorang untuk menyokong saya..tapi dia..makin jauh dari saya..awak..saya perlukan awak..

dunia ni gelap bila ayah saya meninggal dunia..semasa pengebumian ayah.saya cari awak..tapi awak tak ada..awak kat mana?

keesokan harinya..dia datang..dia minta maaf..tapi saya hanya menguncikan diri dalam bilik..banyak kali awak ketuk pintu bilik saya..tapi saya hanya mendiamkan diri..


Beberapa tahun telah berlalu..kini saya di majlis pelancaran novel sulung saya..yang bertajuk First Love..ni kisah cinta kita..kita terpisah dahulu...saya menunjukkan kebencian terhadap awak..tapi..saya masih rindukan awak..

ketika sesi bersama peminat...awak datang tanpa disangka2..awak melutut di hadapan saya bersama2 cincin berlian..dan berkata..WILL YOU MARRY ME?.....Ya Allah..bersyukurnya saya..saya hanya mampu mengangguk bersama air mata yang mengalir tanda gembira..tiga bulan selepas itu...kami melangkah ke gerbang perkahwinan..



======TAMAT=======THE HAPPY ENDING STORY..=)

Best tak?..my BI dapat A+..huuuu....saje translate in BM supaya lagi tacing..
Ape komen korang pasal story nie ek?..hiii..nampak sangat salu bace novel cinta kan?

Lost Of Love

fatinajwa=)

4 comments:

  1. Wah,,macam cerita komik laa :)
    best2!

    ReplyDelete
  2. dah mcam komik?..huhu..thanks!..enjoy tak baca?..hii..=)

    ReplyDelete
  3. nice.. bila baca diiringgi muzik nie..

    ReplyDelete
  4. Its like you read mmy mind! You seem to know a lot about this,
    lioe you wrote the book in it or something. I thinhk that
    you could do with a few pics to drive the message home a little
    bit, but instead of that, this is great blog. A fantastic read.
    I will certainly be back.

    My weblog Go To This Website

    ReplyDelete