Sunday, August 30, 2009

Buat Seseorang Yang Aku Rindu

Luahan Hati Seorang Perindu.

Pertemuan itu sungguh indah.Aku dan dia berkenalan ketika ditempatkan dalam satu kelas yang sama iaitu 2 C.Masa tu aku ngan dia form 2.Masa tu aku anggap dia sama je ngan kawan-kawan aku.Sama-sama gelak,sama-sama menangis.Dialah yang mengubah aku.Dulu aku ni pendiam je dalam kelas,muka pun masam je.Tapi lepas dia jadi kawan aku,hidup aku ni jadi riang.Malah aku boleh jadi pelawak tak rasmi dalam kelas.

Peristiwa yang paling aku ingat masa aku menyakat dia.Dia ni masa form 2 ada lembut-lembut c-kit.Maklumlah anak mak.Masa aku sakat dia tu,tanpa disangka-sangka dia tibai nangis.Apa lagi terkejut badak la aku.Mak oi lelaki ni pun nangis gak ke?Seminggu tu aku kena pujuk dia.Bayangkan perempuan nak pujuk lelaki.Dah terbalik lah pulak.Satu lagi dulu dia ni lemah matematik.Aku ingat lagi dia ni gagal sampai satu tahap tu dia nangis.Wah,memang “kememeh”la mamat ni.Aku pun secara tak langsung jadi lah sifu dia.Alhamdulillah,agaknya berkat usaha dia dan tunjuk ajar aku dia makin maju dalam pelajaran.Walaupun dia macam ni,aku senang berkawan dengannya.

Beralih masa form 3 pulak.Agaknya memang takdir,aku ngan dia sekelas lagi.dan aku ngan dia satu kumpulan perbincangan.Asal ada perbincangan dan pembentangan,mesti kumpulan aku menyerlah.Dia pun makin pandai dalam pelajaran.Masa tu kan PMR,mesti lah semangat nak belajar.Nak dipendekkan cerita keputusan PMR pun keluar.Sebelum tu aku ngan dia ada berbual.Kita orang kan sama-sama mohon MRSM.Jadi aku ngan dia sama-sama pesan agar tak lupa satu sama lain kalau tak sama sekolah lepas ni.Indah saat tu.Tapi masa tu aku masih anggap dia kawan baikDitakdirkan aku dapat 8A ,dia 7A 1B.

Agaknya rezeki dia ditawarkan ke MRSM.Tinggallah aku kat sekolah lama.Hari-hari yang aku lalui amat sunyi.Takde lagi gurau atau lawak.Takde lagi ketawa.Hidup aku kosong walaupun aku menyinar dalam pelajaran.Selepas dia pergi barulah aku tahu apa erti rindu.Amat menyakitkan hati dan perasaan,Aku rindu kepada seorang teman yang hadir dalam suka dan duka.Kini,memori itu tinggal kenangan.Tinggallah aku di sini menjadi seorang perindu.

No comments:

Post a Comment